Ewolucja skrzyni 7G-Tronic i 7G-Tronic Plus

  • 2003
    Rozpoczęcie seryjnej produkcji NAT2 z modelami serii 220 i R230 z M113
  • Listopad 2004
    Wprowadzenie konwertera NWG, wszechstronne wdrożenie NAT2 we wszystkich silnikach 6 i 8 cylindrowych
  • Od 2005
    Przejście z VGS1 na VGS2
  • Listopad 2005
    Wyprodukowano milionowy egzemplarz skrzyni 722.9
  • Wrzesień 2006
    Rozpoczęcie seryjnej produkcji NAT2i (przekładnia napędowa na wszystkie koła S, E, C, GLK)
  • Listopad 2007
    Zmiana oleju przekładniowego z ATF 3353 na ATF 134
  • Wrzesień 2008
    Wyprodukowano już dwa miliony skrzyni 722.9
  • Marzec 2008
    NAT2 ze sprzęgłem rozruchowym na mokro (NAK) dla AMG
  • Czerwiec 2008
    Rozpoczęcie przejścia z VGS2 na VGS3
  • Styczeń 2009
    Model łagodnej hybrydy serii 221 z pomocniczą pompą olejową
  • Czerwiec 2010
    Całościowe przejście z płynu przekładniowego ATF 134 (czerwony) na FE-ATF 134 (niebieski)
  • Wrzesień 2010
    Wprowadzenie na rynek 7G-TRONIC-PLUS z konwerterem FE, z technologią wahadła odśrodkowego
  • Październik 2010
    Wyprodukowano trzy miliony egzemplarzy 722.9
  • Listopad 2010
    Uruchomienie 2. linii produkcyjnej, numer seryjny skrzyni biegów 7xxxx
  • Marzec 2011
    Rozpoczęcie powszechnego przejścia na silniki 4-cylindrowe na 722.9
  • Grudzień 2011
    Wyprodukowano cztery miliony skrzyni 722.9
  • Styczeń 2012
    Wprowadzenie na rynek 722.9 w Mercedes-Benz Sprinter
  • Marzec 2012
    Początkowe wprowadzenie VGS4 w R231
  • Czerwiec 2012
    NAT2VFE+ (wzmocniony) SL65, G65 AMG dla 463 kW / 1000 nm (M279)
  • Czerwiec 2012
    Hybryda P2, napęd elektryczny
  • Grudzień 2012
    Wyprodukowano 5 milionów skrzyni 722.9
Ciąg dalszy nastapi...

7G-Tronic - Pierwsza elektronicznie sterowana siedmiobiegowa automatyczna przekładnia hydrokinetyczna

W 2003 roku Mercedes-Benz osiągnął nowy poziom dzięki 7G-TRONIC, pierwszej na świecie sterowanej elektronicznie siedmiobiegowej automatycznej przekładni hydrokinetycznej do samochodów osobowych. Dzięki temu modele Mercedes-Benz były bardziej ekonomiczne i szybsze w przyspieszaniu. Ponadto ta przekładnia znacznie poprawiła komfort zmiany biegów. Siedem przełożeń pozwoliło na niewielkie zwiększenie prędkości obrotowej silnika - ułatwiając zapewnienie właściwego stosunku do aktualnej sytuacji na drodze. W tym samym czasie stosunek rozpiętości między najniższym i najwyższym biegiem stał się większy. Zmniejszyło to średnią prędkość silnika - plus zarówno pod względem zużycia paliwa, jak i komfortu akustycznego. Podczas szybkich zmian biegów (kick-down) poszczególne biegi niekoniecznie były już kolejno zmieniane sekwencyjnie. Zamiast tego układ sterowania nowej przekładni 7G-TRONIC pomijał poszczególne biegi, jeśli to konieczne, np. zmiana z siódmego bezpośrednio na piąty bieg, a następnie na trzeci bieg. W zależności od sytuacji na drodze oznaczało to, że poprzednie cztery operacje zmiany biegów wymagane do szybkiego przyspieszenia samochodu podczas wyrzucania pojazdu zostały zredukowane do dwóch. Jednocześnie znacznie poprawiono jakość zmiany biegów. Stały się znacznie gładsze i prawie niezauważalne, szczególnie na wyższych biegach. W 2005 r. Mercedes-Benz zrezygnował ze zwykłej automatycznej dźwigni zmiany biegów w konsoli środkowej nowej Klasy M, Klasy R i Klasy S, zamiast tego zastosował szypułkę na kolumnie kierownicy, za pomocą której kierowca sterował skrzynią biegów - zmiana biegów DIRECT SELECT. Dodatkowe przyciski zmiany biegów na kierownicy umożliwiły ręczny wybór siedmiu biegów. Umożliwiło to kierowcy optymalne wykorzystanie mocy z sześciu lub ośmiu cylindrów w każdej sytuacji na drodze. Od 2008 roku Mercedes-Benz SL stał się dostępny z 7G-TRONIC Sport i manetkami zmiany biegów na kierownicy. Funkcja ta obejmowała funkcję podwójnego zwalniania aktywowaną podczas ręcznej redukcji biegów. Zapewnia to nie tylko bardzo sportowy dźwięk, ale także leży w interesie bezpieczeństwa i komfortu, ponieważ podwójne sprzęgło synchronizuje wał korbowy i prędkości przekładni. Zaleta: zmiana biegów stała się jeszcze bardziej płynna, a typowe reakcje cyklu obciążenia zostały zauważalnie zmniejszone. W 2009 roku dla SLS AMG pojawiła się 7-biegowa sportowa skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT DCT. To wyróżniało się szybką zmianą biegów i praktycznie bez przerw w sile pociągowej. Cztery różne tryby skrzyni biegów były dostępne dla kierowcy: oszczędny „C” (kontrolowana wydajność), „S” (Sport), „S +” (Sport plus) i „M” (Ręczny). Automatyczna funkcja podwójnego wysprzęglania była aktywna w trybach Sport, Sport plus i Manual, a wszystkie tryby można wygodnie obsługiwać za pomocą pokrętła w AMG DRIVE UNIT. Funkcja RACE START zapewnia optymalną przyczepność - podobnie jak mechaniczna blokada mechanizmu różnicowego zintegrowana z kompaktową obudową skrzyni biegów.

Szósta generacja automatycznych skrzyń biegów - 7G-Tronic Plus

W 2010 roku Mercedes-Benz zaprezentował dalszy rozwój swojej siedmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów z nową generacją Klasy CL (seria 216): 7G-TRONIC PLUS. Było to jeszcze wygodniejsze, szybsze i bardziej ekonomiczne niż pierwsza generacja 7G-TRONIC. Połączenie silnika z dalszym zmniejszeniem poślizgu przemiennika momentu obrotowego i znacznie niższymi wewnętrznymi stratami mocy zoptymalizowało wydajność. Różne innowacje zapewniły, że w trybie ECO nastąpiła redukcja prędkości obrotowych silnika, co znacznie przyczyniło się do oszczędności paliwa. W 2012 r. Wprowadzono również nową SL z 7G-TRONIC PLUS. Nowa funkcja: Roadster był pierwszym Mercedes-Benzem, który został wyposażony w nowo opracowaną dźwignię zmiany biegów DIRECT SELECT w konsoli środkowej, która przypomina wysokiej jakości joystick. W ten sposób marka premium ustanowiła całkowicie nową generację centralnej zmiany biegów dla pojazdów z technologią skrzyni biegów shift-by-wire. Najnowszy etap rozwoju 7G-TRONIC PLUS wszedł do użytku w 2013 roku w E 300 BlueTEC HYBRID. Tutaj Mercedes-Benz łączy 2,2-litrowy czterocylindrowy silnik wysokoprężny o mocy 150 kW (204 KM) z mocnym modułem hybrydowym. Silnik elektryczny o mocy 20 kW jest zintegrowany z obudową przekładni hydrokinetycznej przekładni. Silnik elektryczny wspomaga silnik wysokoprężny podczas przyspieszania (przyspieszania) i służy do odzyskiwania energii hamowania podczas pracy generatora. Jednocześnie nadaje się wyłącznie do jazdy elektrycznej.
Phone
Email
WhatsApp
Znaki firmowe, towarowe i graficzne użyte są w niniejszym serwisie wyłącznie w celach informacyjnych, jako znaki zastrzeżone stanowią wyłączną własność tych firm lub instytucji. Firma ACME Inc., będąca właścicielem serwisu nie ma nic wspólnego z koncernem Daimler AG, właścicielem znaków handlowych Mercedes, Mercedes-Benz, których znaki i nazwy zostały użyte jedynie w celach informacyjnych.
Rzetelna Firma ACME Incorporated Bartłomiej Jaskółka