Automatyczna skrzynia biegów 7G-Tronic


7G-Tronic jest znakiem towarowym Mercedes-Benz dla siedmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów

Cechy


  • Piąta generacja automatycznej skrzyni biegów do Mercedesa
  • Sterownik NAG2, czyli Neues Automatische Getriebe 2 lub po angielsku New Automatic Gearbox 2
  • Elektronicznie sterowana automatyczna skrzynia biegów
  • Siedem biegów do przodu i dwie prędkości wsteczne
  • Moduł sterujący skrzyni biegów zintegrowany z zespołem korpusu zaworu, zdolny do programowania
  • Przekładnia momentu obrotowego działa w trybie otwartym lub poślizgu TCC przy wszystkich siedmiu prędkościach do przodu
  • Przełożenia skrzyni biegów osiągnięte dzięki czterem hamulcom wielotarczowym i trzem sprzęgłom wielotarczowym (bez jednostek wolnego koła)
  • 3 zestawy planetarne: 2 proste i 1 Ravigneaux
Automatyczna skryznia biegów Mercedes-Benz 722.9
Rys. 1. Przekrój kompletnej skrzyni biegów 722.9

Zalety


  • Zwiększony komfort zmiany / przyjemność z jazdy dzięki lepszej kontroli zmian biegów:
    • Krótszy czas reakcji komputera o 0,1 sekundy
    • Redukcje skrócone o maksymalnie 0,2 sekundy
    • Zmniejszanie prędkości wybiegu skrócone o 0,4 - 2,5 sekundy
    • Czas przyspieszania od 37 do 74 mil / h skrócony o 23 - 28% (w zależności od modelu)
  • Zużycie paliwa zmniejszone nawet o 4%
  • Zmniejszony poziom hałasu z powodu niższej prędkości obrotowej silnika na 5., 6. i 7. biegu przy stałej prędkości pojazdu
  • Elastyczne dostosowanie do pojazdu i silnika
Rys. 2. Skrzynia biegów 722.9. Na zdjęciu bez sprzęgła hydrokinetycznego i z modułem ISM/DSM

Biegi - program zmian (z perspektywy użytkownika)


  • Podstawowy program zmiany biegów można zmieniać za pomocą przycisku S lub C w module Electronic Shifter Module (ESM). „S” (Sport): start z pierwszego biegu, „C” (Komfort): start z drugiego biegu.
  • Normalne punkty zmiany biegów. Wcześniejsze przesunięcia w górę, a później w dół.
  • Bieg wsteczny 1 (-3.416: 1), bieg wsteczny 2 (-2.231: 1).
  • Jazda rozpocznie się na pierwszym biegu, jeśli zachodzi którakolwiek z poniższych sytuacji: ręcznie wybrany 1. bieg - ¾ do pełnego otwarcia przepustnicy włączany od momentu zatrzymania lub silnik jest zimny (rozgrzewanie katalizatora)
  • Oprogramowanie Optimal Gear (SOG) znane z poprzednich modeli.
  • Zmiany biegów i zmiany biegów zależą od aktualnego stylu jazdy i obciążeń.
  • Blokada zmiany biegów wykonywana przez Electronic Shifter Module (ESM).
Wybierak Mercedes
Rys. 3. Wybierak biegów

Olej


Olej przekładniowy ATF 3353
Rys. 4. Olej przekładniowy ATF 134 FE - opakowanie 1l
  • Olej przekładniowy jest ważnym płynem roboczym wpływającym na działanie i trwałość przekładni. Oleje przekładniowe Mercedes-Benz zostały specjalnie opracowane i przetestowane do stosowania w pojazdach Mercedes-Benz. Dlatego do stosowania w pojazdach Mercedes-Benz dopuszczone są wyłącznie oleje przekładniowe posiadające Aprobatę MB xxx.xx. Atest MB xxx.xx produktów można rozpoznać po oznaczeniu (np. Atest MB 236.14) na opakowaniu.

    Oryginalne oleje Mercedes-Benz to:
    • - Większa konsystencja tarcia
    • - Wyższa stabilność termiczna
  • Pamiętaj, aby uzywać właściwego oleju. W starszych modelach miał on kolor czerwony (MB236.14, ATF 134), w nowszych, zielony (MB236.15, FE-ATF 134).
  • Zalecamy wyminę oleju co 60.000 km
  • Wymiana oleju uchroni przed dodatkowymi kosztami naprawy.
  • Najbardziej typowy objaw zużytego oleju to szarpanie na zimnym silniku i zanikanie tego efektu po rozgrzaniu oleju.
Phone
Email
WhatsApp
Znaki firmowe, towarowe i graficzne użyte są w niniejszym serwisie wyłącznie w celach informacyjnych, jako znaki zastrzeżone stanowią wyłączną własność tych firm lub instytucji. Firma ACME Inc., będąca właścicielem serwisu nie ma nic wspólnego z koncernem Daimler AG, właścicielem znaków handlowych Mercedes, Mercedes-Benz, których znaki i nazwy zostały użyte jedynie w celach informacyjnych.
Rzetelna Firma ACME Incorporated Bartłomiej Jaskółka