Procedura przypisania nowego moduł wybieraka ISM DSM ESM (Intelligent Servo Module) dla automatycznej skrzyni biegów Mercedes 722.9 (7G Tronic) w samochodzie Mercedes ML (W164, W166), Mercedes S (W221, W222), Mercedes R (W251), Mercedes GL (X164, X166), Mercedes E (W212, W213), Mercedes CL (W216) itp.
Najwłaściwszym programem do przeprowadzenia procedury będzie Mercedes-Benz Xentry / DAS, ale pamiętaj, że procedurę tę przeprowadzisz także na dobrych komputerach diagnostycznych, np.: Bosch KTS, LAUNCH X-431 Pro itp.
Krok pierwszy: Wybierz z grupy głównej "Moduł sterujący"
Krok drugi: Z grupy modułów sterujących wybierz grupę "Napęd"
Krok trzeci: Wybierz "ISM - Inteligentny moduł wspomagania"
Krok czwarty: Wybierz "Dostosowanie modułów sterujących"
Krok piąty: Wybierz "Zwolnić zabezpieczenie transportowe modułu sterującego ISM, moduł sterujący spersonalizować lub uaktywnić"
Krok szósty: Zwolnij zabezpieczenie transportowe modułu sterującego ISM, moduł sterujący spersonalizuj lub uaktywnij kilkając "TAK" lub F3
U nas naprawisz moduł wybieraka biegów ISM/DSM/ESM w bardzo atrakcyjnej cenie!
Zadwoń
i zapytaj o szczegóły
Numery części, które naprawiamy i posiadamy w ciągłej sprzedaży:
A 164 446 02 10 / A1644460210
A 164 446 03 10 / A1644460310
A 164 446 06 10 / A1644460610
A 164 446 07 10 / A1644460710
A 004 446 03 10 / A0044460310
A 000 270 16 52 / A0002701652
A 000 270 17 52 / A0002701752
A 000 270 18 52 / A0002701852
A 000 270 19 52 / A0002701952
A 000 270 31 52 / A0002703152
A 000 270 32 52 / A0002703252
A 000 270 33 52 / A0002703352
A 000 270 41 52 / A0002704152
A 000 270 42 52 / A0002704252
A 000 270 44 52 / A0002704452
Powrót do strony głównej
Błędy i zdarzenia
Poniżej prezentujemy kompletną listę błędów i zdarzeń dla sterownika VGS3NAG2, czyli sterownika trzeciej generacji, występujacego w pojazdach ze skrzynią 722.9 i produkowanych w latach 2009-2012. Numery i opisy pochodzą z oprogramowania diagnostycznego Mercedes-Benz Xentry / DAS
ElementY3/8n4 (moduł sterujący zintegrowanego sterowania pracą skrzyni biegów (VGS)) jest uszkodzony
Chodzi przy tym kod usterki o usterkę pozorną
ElementY3/8n4 (moduł sterujący zintegrowanego sterowania pracą skrzyni biegów (VGS)) jest uszkodzony
ElementY3/8n4 (moduł sterujący zintegrowanego sterowania pracą skrzyni biegów (VGS)) jest uszkodzony
ElementY3/8n4 (moduł sterujący zintegrowanego sterowania pracą skrzyni biegów (VGS)) jest uszkodzony
ElementY3/8n4 (moduł sterujący zintegrowanego sterowania pracą skrzyni biegów (VGS)) jest uszkodzony
ElementY3/8n4 (moduł sterujący zintegrowanego sterowania pracą skrzyni biegów (VGS)) jest uszkodzony
ElementY3/8n4 (moduł sterujący zintegrowanego sterowania pracą skrzyni biegów (VGS)) jest uszkodzony
ElementY3/8n4 (moduł sterujący zintegrowanego sterowania pracą skrzyni biegów (VGS)) jest uszkodzony
ElementY3/8n4 (moduł sterujący zintegrowanego sterowania pracą skrzyni biegów (VGS)) jest uszkodzony
Zasilanie napięciem czujników prędkości obrotowej jest zakłócone. (Napięcie dolne)
Zasilanie napięciem czujników prędkości obrotowej jest zakłócone. (Napięcie za wysokie)
ElementY3/8n4 (moduł sterujący zintegrowanego sterowania pracą skrzyni biegów (VGS)) jest uszkodzony
ElementY3/8n4 (moduł sterujący zintegrowanego sterowania pracą skrzyni biegów (VGS)) jest uszkodzony
ElementY3/8n4 (moduł sterujący zintegrowanego sterowania pracą skrzyni biegów (VGS)) jest uszkodzony
ElementY3/8s1 (czujnik wybierania zakresów (VGS)) jest uszkodzony
Sprawdź element Y3/8s1 (czujnik wybierania zakresów (VGS))
ElementY3/8n4 (moduł sterujący zintegrowanego sterowania pracą skrzyni biegów(VGS)) jest uszkodzony
Sygnał z elementu Y3/8s2 (czujnik temperatury oleju napędowego (VGS)) jest nieprawidłowy. (Napięcie dolne)
Sygnał z elementu Y3/8s2 (czujnik temperatury oleju napędowego (VGS)) jest nieprawidłowy. (Napięcie za wysokie)
Element Czujnik temperatury oleju przekładniowegojest uszkodzony
Nadmierna prędkość obrotowa wałka wejściowego skrzyni biegów
Sygnał elementu Y3/8n1 (czujnik prędkości obrotowej turbiny (VGS)) nie jest dostępny
Element Y3/8n1 (czujnik prędkości obrotowej turbiny (VGS)) jest uszkodzony
Mechaniczna usterka elementu Zespół napędowy
Sygnał prędkości obrotowej wałka wyjściowego jest w stosunku do sygnału prędkości obrotowej koła nieprawidłowy
Sygnał elementu Y3/8n3 (czujnik zdawczej prędkości obrotowej (VGS)) nie jest dostępny
Element Y3/8n3 (czujnik zdawczej prędkości obrotowej (VGS)) jest uszkodzony
Bieg nieprawidłowy lub skrzynia biegów źle załącza. (6. bieg)
Bieg nieprawidłowy lub skrzynia biegów źle załącza. (1. bieg)
Bieg nieprawidłowy lub skrzynia biegów źle załącza. (2. bieg)
Bieg nieprawidłowy lub skrzynia biegów źle załącza. (3. bieg)
Bieg nieprawidłowy lub skrzynia biegów źle załącza. (4. bieg)
Bieg nieprawidłowy lub skrzynia biegów źle załącza. (5. bieg)
Załączenie sprzęgło przekładni hydrokinetycznej nie jest możliwy
Niedopuszczalne zamykanie sprzęgła przekładni hydrokinetycznej
Wewnętrzny test instalacji elektrycznej elementu Y3/8y2 (zawór elektromagnetyczny regulacji sprzęgła K1 (VGS)) zakończony niepowodzeniem
Bieg nieprawidłowy lub skrzynia biegów źle załącza. (7. bieg)
Wewnętrzny test instalacji elektrycznej elementu Y3/8y5 (zawór elektromagnetyczny regulacji hamulca B1 (VGS)) zakończony niepowodzeniem
Wewnętrzny test instalacji elektrycznej elementu Y3/8y7 (zawór elektromagnetyczny regulacji hamulca B3 (VGS)) zakończony niepowodzeniem
Hydrauliczny błąd w skrzyni biegów (wyłączający element łączeniowy nie wyłącza)
Bieg nieprawidłowy lub skrzynia biegów źle załącza
Element Y3/8n4 (moduł sterujący zintegrowanego sterowania pracą skrzyni biegów (VGS)) jest uszkodzony
Element Y3/8n4 (moduł sterujący zintegrowanego sterowania pracą skrzyni biegów (VGS)) jest uszkodzony
Element Y3/8n4 (moduł sterujący zintegrowanego sterowania pracą skrzyni biegów (VGS)) jest uszkodzony
Element Y3/8n4 (moduł sterujący zintegrowanego sterowania pracą skrzyni biegów (VGS)) jest uszkodzony
Element Y3/8n4 (moduł sterujący zintegrowanego sterowania pracą skrzyni biegów (VGS)) jest uszkodzony
Element Y3/8n4 (moduł sterujący zintegrowanego sterowania pracą skrzyni biegów (VGS)) jest uszkodzony
Element Y3/8n4 (moduł sterujący zintegrowanego sterowania pracą skrzyni biegów (VGS)) jest uszkodzony
Element Y3/8n4 (moduł sterujący zintegrowanego sterowania pracą skrzyni biegów (VGS)) jest uszkodzony
Element Y3/8n4 (moduł sterujący zintegrowanego sterowania pracą skrzyni biegów (VGS)) jest uszkodzony
Element Y3/8n4 (moduł sterujący zintegrowanego sterowania pracą skrzyni biegów (VGS)) jest uszkodzony
Element Y3/8n4 (moduł sterujący zintegrowanego sterowania pracą skrzyni biegów (VGS)) jest uszkodzony
Element Y3/8n4 (moduł sterujący zintegrowanego sterowania pracą skrzyni biegów (VGS)) jest uszkodzony
Element Y3/8n4 (moduł sterujący zintegrowanego sterowania pracą skrzyni biegów (VGS)) jest uszkodzony
Sprawdź element Y3/8s1 (czujnik wybierania zakresów (VGS)). Proces adaptacji następował poza ważnym zakresem
Hydrauliczny błąd w skrzyni biegów (włączający element łączeniowy nie włącza się)
Wewnętrzny test instalacji elektrycznej elementu Y3/8y4 (zawór elektromagnetyczny regulacji sprzęgła K3 (VGS)) zakończony niepowodzeniem
Wewnętrzny test instalacji elektrycznej elementu Y3/8y6 (zawór elektromagnetyczny regulacji hamulca B2 (VGS)) zakończony niepowodzeniem
Wewnętrzny test instalacji elektrycznej elementu Y3/8y3 (zawór elektromagnetyczny regulacji sprzęgła K2 (VGS)) zakończony niepowodzeniem
Wewnętrzny test instalacji elektrycznej elementu Y3/8y8 (zawór elektromagnetyczny regulacji sprzęgła ciernego blokującego hydrokinetyczna skrzynia biegów (VGS)) zakończony niepowodzeniem
Wystąpiła nadmierna prędkość obrotowa na elemencie Y3/8n2 (wewnętrzny czujnik prędkości obrotowej (VGS))
Sygnał elementu Y3/8n2 (wewnętrzny czujnik prędkości obrotowej (VGS)) nie jest dostępny
Element Y3/8n2 (wewnętrzny czujnik prędkości obrotowej (VGS)) jest uszkodzony
Moc oporów sprzęgła przekładni hydrokinetycznej jest zbyt wysoka
Sygnały czujnika obszaru wyboru są nieprawidłowe w porównaniu do sygnału elektronicznego trybu dźwigni wybierania biegów
Wewnętrzny test instalacji elektrycznej elementu Y3/8y1 (zawór elektromagnetyczny regulacji ciśnienia roboczego (VGS)) zakończony niepowodzeniem
CAN-Controller: szyna CAN OFF
CAN-Controller: szyna CAN OFF
Element Y3/8n4 (moduł sterujący zintegrowanego sterowania pracą skrzyni biegów (VGS)) jest uszkodzony. Uwzględnij wskazówki dotyczące naprawy!
Udostępnienie rozruchu Układ uprawniający do jazdy nie jest udzielone
Wiadomość z dodatkowej pompy oleju nie jest do dyspozycji na szynie CAN
Wysyłany przez układ sterowania pracą skrzyni biegów do układu uprawniającego do jazdy sygnał CAN w celu udostępnienia rozruchu jest nieprawidłowy lub brak sygnału
Zasilanie napięciem zacisku 87 ma napięcie dolne
Zasilanie napięciem zacisku 87 ma przepięcie
Moduł sterujący Y3/8n4 (moduł sterujący zintegrowanego sterowania pracą skrzyni biegów (VGS)) nie jest zakodowany
Brak lub nieprawidłowe Kodowanie wariantowe elementu Y3/8n4 (moduł sterujący zintegrowanego sterowania pracą skrzyni biegów (VGS))
W wyniku nadmiernej temperatury nastąpiło wyłączenie funkcji i przepięcie
Układ sterowania pracą silnika nie zezwala na ingerencję układu sterowania pracą skrzyni biegów w moment obrotowy
Element Y3/8s1 (czujnik wybierania zakresów (VGS)) nie jest zaprogramowany
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego Układ sterowania pracą silnika
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego N15/5 (Elektroniczne dźwigni wybierania biegów (EWM))
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego N47-5 (moduł sterujący ESP, PML i BAS)
Jedna lub kilka informacji z modułu sterującego N80 (moduł osłony kolumny kierownicy) niedostępnych na szynie CAN
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego System zawieszenia
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego N93 (moduł sterujący centralnej magistrali ZGW)
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego A1 (zestaw wskaźników)
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego N22 (panel obsługi KLA)
Brak odbioru komunikatów CAN z modułu sterującego N73 (moduł sterujący EZS) względnie N93 (moduł sterujący centralnej magistrali ZGW)
Jeden lub kilka sygnałów przesyłanych przez moduł sterujący Układ sterowania pracą silnika poprzez szynę CAN są nieprawidłowe
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego N15/5 (Elektroniczne dźwigni wybierania biegów (EWM))
Jeden lub kilka sygnałów przesyłanych przez moduł sterujący N47-5 (moduł sterujący ESP, PML i BAS) poprzez szynę CAN są nieprawidłowe
Sygnały CAN wysłane przez moduł sterujący System zawieszenia są niepełne
Jeden lub kilka sygnałów przesyłanych przez moduł sterujący A1 (zestaw wskaźników) poprzez szynę CAN są nieprawidłowe
Jeden lub kilka sygnałów przesyłanych przez moduł sterujący N22 (panel obsługi KLA) poprzez szynę CAN są nieprawidłowe
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego N80 (Moduł sterujący MRM)
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego N80 (moduł osłony kolumny kierownicy)
Jeden lub kilka sygnałów przesyłanych przez moduł sterujący N93 (moduł sterujący centralnej magistrali ZGW) poprzez szynę CAN są nieprawidłowe
Wysyłany przez układ sterowania pracą skrzyni biegów do układu uprawniającego do jazdy sygnał CAN w celu udostępnienia rozruchu jest nieprawidłowy lub brak sygnału
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego Układ sterowania pracą silnika
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego Układ sterowania pracą silnika
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego Układ sterowania pracą silnika
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego N80 (Moduł sterujący MRM)
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego N80 (Moduł sterujący MRM)
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego Układ sterowania pracą silnika
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego Układ sterowania pracą silnika
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego Układ sterowania pracą silnika
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego Układ sterowania pracą silnika
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego Układ sterowania pracą silnika
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego Układ sterowania pracą silnika
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego N47-5 (moduł sterujący ESP, PML i BAS)
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego N47-5 (moduł sterujący ESP, PML i BAS)
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego N47-5 (moduł sterujący ESP, PML i BAS)
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego N47-5 (moduł sterujący ESP, PML i BAS)
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego N47-5 (moduł sterujący ESP, PML i BAS)
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego N47-5 (moduł sterujący ESP, PML i BAS)
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego N15/5 (moduł sterujący elektronicznego modułu dźwigni wybierania biegów)
Jeden lub kilka sygnałów przesyłanych przez moduł sterujący N80 (moduł osłony kolumny kierownicy) poprzez szynę CAN są nieprawidłowe
Jeden lub kilka sygnałów przesyłanych przez moduł sterujący Układ sterowania pracą silnika poprzez szynę CAN są nieprawidłowe
Jeden lub kilka sygnałów przesyłanych przez moduł sterujący N15/5 (Elektroniczne dźwigni wybierania biegów (EWM)) poprzez szynę CAN są nieprawidłowe
Jeden lub kilka sygnałów przesyłanych przez moduł sterujący N93 (moduł sterujący centralnej magistrali ZGW) poprzez szynę CAN są nieprawidłowe
Błąd podczas procesu programowania
Powrót do strony głównej
Błędy i zdarzenia
Poniżej prezentujemy kompletną listę błędów i zdarzeń dla sterownika VGSNAG2, czyli sterownika pierwszej generacji, występujacego w pojazdach ze skrzynią 722.9 i produkowanych w latach 2003-2005. Numery i opisy pochodzą z oprogramowania diagnostycznego Mercedes-Benz Xentry / DAS
Element Y3/8n4 (moduł sterujący zintegrowanego sterowania pracą skrzyni biegów (VGS)) jest uszkodzony
Wewnętrzny test instalacji elektrycznej elementu Y3/8y2 (zawór elektromagnetyczny regulacji sprzęgła K1 (VGS)) zakończony niepowodzeniem
Wewnętrzny test instalacji elektrycznej elementu Y3/8y5 (zawór elektromagnetyczny regulacji hamulca B1 (VGS)) zakończony niepowodzeniem
Wewnętrzny test instalacji elektrycznej elementu Y3/8y7 (zawór elektromagnetyczny regulacji hamulca B3 (VGS)) zakończony niepowodzeniem
Wewnętrzny test instalacji elektrycznej elementu Y3/8y4 (zawór elektromagnetyczny regulacji sprzęgła K3 (VGS)) zakończony niepowodzeniem
Wewnętrzny test instalacji elektrycznej elementu Y3/8y6 (zawór elektromagnetyczny regulacji hamulca B2 (VGS)) zakończony niepowodzeniem
Wewnętrzny test instalacji elektrycznej elementu Y3/8y8 (zawór elektromagnetyczny regulacji sprzęgła ciernego blokującego hydrokinetyczna skrzynia biegów (VGS)) zakończony niepowodzeniem
Sygnał elementu Y3/8n2 (wewnętrzny czujnik prędkości obrotowej (VGS)) nie jest dostępny
Element Y3/8n2 (wewnętrzny czujnik prędkości obrotowej (VGS)) jest uszkodzony
Sygnał elementu Y3/8n1 (czujnik prędkości obrotowej turbiny (VGS)) nie jest dostępny
Element Y3/8n1 (czujnik prędkości obrotowej turbiny (VGS)) jest uszkodzony
Sygnał elementu Y3/8n3 (czujnik zdawczej prędkości obrotowej (VGS)) nie jest dostępny
Element Y3/8n3 (czujnik zdawczej prędkości obrotowej (VGS)) jest uszkodzony
Element Y3/8s1 (czujnik wybierania zakresów (VGS)) jest uszkodzony
Sprawdź element Y3/8s1 (czujnik wybierania zakresów (VGS))
Sprawdź element Y3/8s1 (czujnik wybierania zakresów (VGS)). Proces adaptacji następował poza ważnym zakresem
Temperatura oleju w skrzyni biegów jest za wysoka
Sygnał z elementu Y3/8s2 (czujnik temperatury oleju napędowego (VGS)) jest nieprawidłowy. (Napięcie za wysokie)
Sygnał z elementu Y3/8s2 (czujnik temperatury oleju napędowego (VGS)) jest nieprawidłowy. (Napięcie dolne) Uwzględnij wskazówki dotyczące naprawy!
CAN-Controller: szyna CAN OFF
CAN-Controller: szyna CAN OFF
Bieg nieprawidłowy lub skrzynia biegów źle załącza
Hydrauliczny błąd w skrzyni biegów (wyłączający element łączeniowy nie wyłącza)
Hydrauliczny błąd w skrzyni biegów (włączający element łączeniowy nie włącza się)
Nadmierna prędkość obrotowa wałka wejściowego skrzyni biegów
Wystąpiła nadmierna prędkość obrotowa na elemencie Y3/8n2 (wewnętrzny czujnik prędkości obrotowej (VGS))
Niedopuszczalne zamykanie sprzęgła przekładni hydrokinetycznej
Moc oporów sprzęgła przekładni hydrokinetycznej jest zbyt wysoka
Załączenie sprzęgło przekładni hydrokinetycznej nie jest możliwy
Sygnał prędkości obrotowej wałka wyjściowego jest w stosunku do sygnału prędkości obrotowej koła nieprawidłowy
Sygnały czujnika obszaru wyboru są nieprawidłowe w porównaniu do sygnału elektronicznego trybu dźwigni wybierania biegów
Element Y3/8n4 (moduł sterujący zintegrowanego sterowania pracą skrzyni biegów (VGS) jest uszkodzony
Zasilanie napięciem czujników prędkości obrotowej jest zakłócone. (Napięcie dolne)
Zasilanie napięciem czujników prędkości obrotowej jest zakłócone. (Napięcie za wysokie)
Moduł sterujący Y3/8n4 (moduł sterujący zintegrowanego sterowania pracą skrzyni biegów (VGS) nie jest zakodowany
Nieważne warianty modułu sterującego
Element Y3/8s1 (czujnik wybierania zakresów (VGS) nie jest zaprogramowany. Sprawdź element Y3/8s1 (czujnik wybierania zakresów (VGS)
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego N47-5 (moduł sterujący ESP, PML i BAS)
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego Układ sterowania pracą silnika
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego Układ sterowania pracą silnika
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego N15/5 (Elektroniczne dźwigni wybierania biegów (EWM)
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego N93 (moduł sterujący centralnej magistrali ZGW)
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego A1 (zestaw wskaźników)
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego N22 (panel obsługi KLA)
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego N80 (moduł osłony kolumny kierownicy)
Brak odbioru komunikatów CAN z modułu sterującego N73 (moduł sterujący EZS) względnie N93 (moduł sterujący centralnej magistrali ZGW)
Jeden lub kilka sygnałów przesyłanych przez moduł sterujący N47-5 (moduł sterujący ESP, PML i BAS) poprzez szynę CAN są nieprawidłowe
Jeden lub kilka sygnałów przesyłanych przez moduł sterujący Układ sterowania pracą silnika poprzez szynę CAN są nieprawidłowe
Jeden lub kilka sygnałów przesyłanych przez moduł sterujący Układ sterowania pracą silnika poprzez szynę CAN są nieprawidłowe
Jeden lub kilka sygnałów przesyłanych przez moduł sterujący N15/5 (Elektroniczne dźwigni wybierania biegów (EWM) poprzez szynę CAN są nieprawidłowe
Jeden lub kilka sygnałów przesyłanych przez moduł sterujący N93 (moduł sterujący centralnej magistrali ZGW) poprzez szynę CAN są nieprawidłowe
Jeden lub kilka sygnałów przesyłanych przez moduł sterujący A1 (zestaw wskaźników) poprzez szynę CAN są nieprawidłowe
Jeden lub kilka sygnałów przesyłanych przez moduł sterujący N22 (panel obsługi KLA) poprzez szynę CAN są nieprawidłowe
Jeden lub kilka sygnałów przesyłanych przez moduł sterujący N80 (moduł osłony kolumny kierownicy) poprzez szynę CAN są nieprawidłowe
Jeden lub kilka sygnałów przesyłanych przez moduł sterujący N93 (moduł sterujący centralnej magistrali ZGW) poprzez szynę CAN są nieprawidłowe
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego N93 (moduł sterujący centralnej magistrali ZGW)
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego N47-5 (moduł sterujący ESP, PML i BAS)
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego N47-5 (moduł sterujący ESP, PML i BAS)
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego N47-5 (moduł sterujący ESP, PML i BAS)
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego N47-5 (moduł sterujący ESP, PML i BAS)
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego N47-5 (moduł sterujący ESP, PML i BAS)
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego Układ sterowania pracą silnika
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego Układ sterowania pracą silnika
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego N47-5 (moduł sterujący ESP, PML i BAS)
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego Układ sterowania pracą silnika
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego Układ sterowania pracą silnika
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego Układ sterowania pracą silnika
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego Układ sterowania pracą silnika
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego N15/5 (Elektroniczne dźwigni wybierania biegów (EWM)
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego N80 (moduł osłony kolumny kierownicy)
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego N80 (Moduł sterujący MRM)
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego A80 (inteligentny moduł wspomagający do DIRECT SELECT)
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego N80 (Moduł sterujący MRM)
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego N80 (Moduł sterujący MRM)
Układ sterowania pracą silnika nie zezwala na ingerencję układu sterowania pracą skrzyni biegów w moment obrotowy
Zasilanie napięciem zacisku 87 ma napięcie dolne
Zasilanie napięciem zacisku 87 ma przepięcie
W wyniku nadmiernej temperatury nastąpiło wyłączenie funkcji i przepięcie
Powrót do strony głównej
Błędy i zdarzenia
Poniżej prezentujemy kompletną listę błędów i zdarzeń dla sterownika DSM (Direct Select Module), ISM (Intelligent Servo Module), ESM (Electronic Shift Module) firmy Continental lub Siemens VDO. Numery i opisy pochodzą z oprogramowania diagnostycznego Mercedes-Benz Xentry / DAS.
Numery części, które naprawiamy i posiadamy w ciągłej sprzedaży:
A 164 446 02 10 / A1644460210
A 164 446 03 10 / A1644460310
A 164 446 06 10 / A1644460610
A 164 446 07 10 / A1644460710
A 004 446 03 10 / A0044460310
A 000 270 16 52 / A0002701652
A 000 270 17 52 / A0002701752
A 000 270 18 52 / A0002701852
A 000 270 19 52 / A0002701952
A 000 270 31 52 / A0002703152
A 000 270 32 52 / A0002703252
A 000 270 33 52 / A0002703352
A 000 270 41 52 / A0002704152
A 000 270 42 52 / A0002704252
A 000 270 44 52 / A0002704452
EEPROM: checksum error
The CAN bus has a malfunction. Bus OFF
The redundancy system for DIRECT SELECT has a malfunction. There is a component fault
The redundancy system for DIRECT SELECT has a malfunction. The commanded position cannot be reached
The redundancy system for DIRECT SELECT has a malfunction. The adaptation or adjustment is incorrect
The actuator motor for DIRECT SELECT has a malfunction. Calibration is missing
The actuator motor for DIRECT SELECT has a malfunction. The commanded position cannot be reached
Control unit 'DIRECT SELECT' has a malfunction. There is a frequency or pulse width modulation fault
Control unit 'DIRECT SELECT' has a malfunction. There is a component fault
Control unit 'DIRECT SELECT' has a malfunction. There is a general memory error
Control unit 'DIRECT SELECT' has a malfunction. There is an error in the additional memory
Control unit 'DIRECT SELECT' has a malfunction. There is an error in the data memory
Control unit 'DIRECT SELECT' has a malfunction. There is an error in the program memory
Control unit 'DIRECT SELECT' has a malfunction. There is an error in the calibration or parameterization memory
Control unit 'DIRECT SELECT' has a malfunction. There is a runtime error
Control unit 'DIRECT SELECT' has a malfunction. There is an internal electrical fault
Control unit 'DIRECT SELECT' has a malfunction. There is an unexpected instruction
Control unit 'DIRECT SELECT' has a malfunction. There is an internal component fault
The redundancy system for DIRECT SELECT was activated. There is a signal above the permissible limit value
The power supply in the system is too low
The power supply in the system is too high
The power supply is too low
The power supply is too high
The drive authorization data are implausible
The calibration of the control unit has been lost or was not carried out
The redundancy system for DIRECT SELECT was activated. There is a short circuit to positive
The redundancy system for DIRECT SELECT was activated. The limit value for electrical voltage has not been attained
Control unit 'DIRECT SELECT' has a malfunction. The limit value for electrical voltage has not been attained
Control unit 'DIRECT SELECT' has a malfunction. The component is not configured
Control unit 'DIRECT SELECT' has a malfunction. There is a component fault
The redundancy system for DIRECT SELECT was activated
Communication with control unit 'combustion engine' has a malfunction. There is an invalid signal
Communication with control unit 'combustion engine' has a malfunction. The signal is not present
Communication with control unit 'combustion engine' has a malfunction. There is a general checksum error
Communication with control unit 'combustion engine' has a malfunction. There is incomplete information
Communication with control unit 'combustion engine' has a malfunction. The message is missing
Communication with control unit 'combustion engine' has a malfunction. The signal or message is erratic
Communication with control unit 'Transmission' has a malfunction. The signal is not present
Communication with control unit 'Transmission' has a malfunction. There is a general checksum error
Communication with control unit 'Transmission' has a malfunction. There is incomplete information
Communication with control unit 'Transmission' has a malfunction. The message is missing
Communication with control unit 'Transmission' has a malfunction. The signal or message is erratic
Communication with control unit 'Battery' has a malfunction. There is an invalid signal
Communication with control unit 'Battery' has a malfunction. The signal is not present
Communication with control unit 'Battery' has a malfunction. There is incomplete information
Communication with control unit 'Battery' has a malfunction. The message is missing
Communication with ESP has a malfunction. There is a general signal fault
Communication with ESP has a malfunction. There is an invalid signal
Communication with ESP has a malfunction. The signal is not present
Communication with ESP has a malfunction. There is a general checksum error
Communication with ESP has a malfunction. There is incomplete information
Communication with ESP has a malfunction. The signal or message is erratic
Communication with the electric parking brake has a malfunction. The signal is not present
Communication with the electric parking brake has a malfunction. There is a general checksum error
Communication with the electric parking brake has a malfunction. There is incomplete information
Communication with the electric parking brake has a malfunction. The message is missing
Communication with the electric parking brake has a malfunction. The signal or message is erratic
Communication with the central gateway has a malfunction. There is incomplete information
Communication with the central gateway has a malfunction. The message is missing
Communication with the instrument cluster has a malfunction. The signal is not present
Communication with the instrument cluster has a malfunction. There is incomplete information
Communication with the instrument cluster has a malfunction. The message is missing
Communication with the electronic ignition lock has a malfunction. The signal is not present
Communication with the electronic ignition lock has a malfunction. There is a general checksum error
Communication with the electronic ignition lock has a malfunction. There is incomplete information
Communication with the electronic ignition lock has a malfunction. The message is missing
Communication with the electronic ignition lock has a malfunction. The signal or message is erratic
Communication with ESP has a malfunction. The signal or message is erratic
Communication with ESP has a malfunction. There is a general checksum error
Communication with ESP has a malfunction. CAN signal interference
Communication with ESP has a malfunction. The CAN message is implausible
Communication with the DIRECT SELECT lever has a malfunction. There is an invalid signal
Communication with the DIRECT SELECT lever has a malfunction. The signal is not present
Communication with the DIRECT SELECT lever has a malfunction. There is a general checksum error
Communication with the DIRECT SELECT lever has a malfunction. There is incomplete information
Communication with the DIRECT SELECT lever has a malfunction. The signal or message is erratic
An implausible left front wheel speed signal was received
An implausible right front wheel speed signal was received
An implausible left rear wheel speed signal was received
An implausible right rear wheel speed signal was received
An implausible braking torque signal was received
Powrót do strony głównej
Błędy i zdarzenia
Poniżej prezentujemy kompletną listę błędów i zdarzeń dla sterownika VGS2NAG2, czyli sterownika drugiej generacji, występujacego w pojazdach ze skrzynią 722.9 i produkowanych w latach 2006-2008. Numery i opisy pochodzą z oprogramowania diagnostycznego Mercedes-Benz Xentry / DAS
ElementY3/8n4 (moduł sterujący zintegrowanego sterowania pracą skrzyni biegów (VGS)) jest uszkodzony
ElementY3/8n4 (moduł sterujący zintegrowanego sterowania pracą skrzyni biegów (VGS)) jest uszkodzony
ElementY3/8n4 (moduł sterujący zintegrowanego sterowania pracą skrzyni biegów (VGS)) jest uszkodzony
Obliczenie momentu obrotowego silnika wykonane wewnętrznie w elemencie Y3/8n4 (moduł sterujący zintegrowanego sterowania pracą skrzyni biegów (VGS)) jest błędne
ElementY3/8n4 (moduł sterujący zintegrowanego sterowania pracą skrzyni biegów (VGS)) jest uszkodzony
ElementY3/8n4 (moduł sterujący zintegrowanego sterowania pracą skrzyni biegów (VGS)) jest uszkodzony
ElementY3/8n4 (moduł sterujący zintegrowanego sterowania pracą skrzyni biegów (VGS)) jest uszkodzony
Zasilanie napięciem czujników prędkości obrotowej jest zakłócone. (Napięcie dolne)
Zasilanie napięciem czujników prędkości obrotowej jest zakłócone. (Napięcie za wysokie)
ElementY3/8n4 (moduł sterujący zintegrowanego sterowania pracą skrzyni biegów (VGS)) jest uszkodzony
ElementY3/8s1 (czujnik wybierania zakresów (VGS)) jest uszkodzony
Sprawdź element Y3/8s1 (czujnik wybierania zakresów (VGS))
Sgnał z elementu Y3/8s2 (czujnik temperatury oleju napędowego (VGS)) jest nieprawidłowy. (Napięcie dolne)
Sygnał z elementu Y3/8s2 (czujnik temperatury oleju napędowego (VGS)) jest nieprawidłowy. (Napięcie za wysokie)
Nadmierna prędkość obrotowa wałka wejściowego skrzyni biegów
Sygnał elementu Y3/8n1 (czujnik prędkości obrotowej turbiny (VGS)) nie jest dostępny
ElementY3/8n1 (czujnik prędkości obrotowej turbiny (VGS)) jest uszkodzony
Mechaniczna usterka elementu Zespół napędowy
Sygnał prędkości obrotowej wałka wyjściowego jest w stosunku do sygnału prędkości obrotowej koła nieprawidłowy
Sygnał elementu Y3/8n3 (czujnik zdawczej prędkości obrotowej (VGS)) nie jest dostępny
ElementY3/8n3 (czujnik zdawczej prędkości obrotowej (VGS)) jest uszkodzony
Załączenie sprzęgło przekładni hydrokinetycznej nie jest możliwy
Niedopuszczalne zamykanie sprzęgła przekładni hydrokinetycznej
Wewnętrzny test instalacji elektrycznej elementu Y3/8y2 (zawór elektromagnetyczny regulacji sprzęgła K1 (VGS)) zakończony niepowodzeniem
Wewnętrzny test instalacji elektrycznej elementu Y3/8y5 (zawór elektromagnetyczny regulacji hamulca B1 (VGS)) zakończony niepowodzeniem
Wewnętrzny test instalacji elektrycznej elementu Y3/8y7 (zawór elektromagnetyczny regulacji hamulca B3 (VGS)) zakończony niepowodzeniem
Hydrauliczny błąd w skrzyni biegów (wyłączający element łączeniowy nie wyłącza)
Bieg nieprawidłowy lub skrzynia biegów źle załącza
ElementY3/8n4 (moduł sterujący zintegrowanego sterowania pracą skrzyni biegów (VGS)) jest uszkodzony
ElementY3/8n4 (moduł sterujący zintegrowanego sterowania pracą skrzyni biegów (VGS)) jest uszkodzony
ElementY3/8n4 (moduł sterujący zintegrowanego sterowania pracą skrzyni biegów (VGS)) jest uszkodzony
ElementY3/8n4 (moduł sterujący zintegrowanego sterowania pracą skrzyni biegów (VGS)) jest uszkodzony
ElementY3/8n4 (moduł sterujący zintegrowanego sterowania pracą skrzyni biegów (VGS)) jest uszkodzony
ElementY3/8n4 (moduł sterujący zintegrowanego sterowania pracą skrzyni biegów (VGS)) jest uszkodzony
ElementY3/8n4 (moduł sterujący zintegrowanego sterowania pracą skrzyni biegów (VGS)) jest uszkodzony
ElementY3/8n4 (moduł sterujący zintegrowanego sterowania pracą skrzyni biegów (VGS)) jest uszkodzony
ElementY3/8n4 (moduł sterujący zintegrowanego sterowania pracą skrzyni biegów (VGS)) jest uszkodzony
ElementY3/8n4 (moduł sterujący zintegrowanego sterowania pracą skrzyni biegów (VGS)) jest uszkodzony
ElementY3/8n4 (moduł sterujący zintegrowanego sterowania pracą skrzyni biegów (VGS)) jest uszkodzony
Sprawdź element Y3/8s1 (czujnik wybierania zakresów (VGS)) . Proces adaptacji następował poza ważnym zakresem
Hydrauliczny błąd w skrzyni biegów (włączający element łączeniowy nie włącza się)
Wewnętrzny test instalacji elektrycznej elementu Y3/8y4 (zawór elektromagnetyczny regulacji sprzęgła K3 (VGS)) zakończony niepowodzeniem
Wewnętrzny test instalacji elektrycznej elementu Y3/8y6 (zawór elektromagnetyczny regulacji hamulca B2 (VGS)) zakończony niepowodzeniem
Wewnętrzny test instalacji elektrycznej elementu Y3/8y3 (zawór elektromagnetyczny regulacji sprzęgła K2 (VGS)) zakończony niepowodzeniem
Wewnętrzny test instalacji elektrycznej elementu Y3/8y8 (zawór elektromagnetyczny regulacji sprzęgła ciernego blokującego hydrokinetyczna skrzynia biegów (VGS)) zakończony niepowodzeniem
Wystąpiła nadmierna prędkość obrotowa na elemencie Y3/8n2 (wewnętrzny czujnik prędkości obrotowej (VGS))
Sygnał elementu Y3/8n2 (wewnętrzny czujnik prędkości obrotowej (VGS)) nie jest dostępny
ElementY3/8n2 (wewnętrzny czujnik prędkości obrotowej (VGS)) jest uszkodzony
Moc oporów sprzęgła przekładni hydrokinetycznej jest zbyt wysoka
Sygnały czujnika obszaru wyboru są nieprawidłowe w porównaniu do sygnału elektronicznego trybu dźwigni wybierania biegów
Wewnętrzny test instalacji elektrycznej elementu Y3/8y1 (zawór elektromagnetyczny regulacji ciśnienia roboczego (VGS)) zakończony niepowodzeniem
CAN-Controller: szyna CAN OFF
CAN-Controller: szyna CAN OFF
ElementY3/8n4 (moduł sterujący zintegrowanego sterowania pracą skrzyni biegów (VGS)) jest uszkodzony
Wysyłany przez układ sterowania pracą skrzyni biegów do układu uprawniającego do jazdy sygnał CAN w celu udostępnienia rozruchu jest nieprawidłowy lub brak sygnału
Zasilanie napięciem zacisku 87 ma napięcie dolne
Zasilanie napięciem zacisku 87 ma przepięcie
Moduł sterujący Y3/8n4 (moduł sterujący zintegrowanego sterowania pracą skrzyni biegów (VGS)) nie jest zakodowany
Brak lub nieprawidłowe Kodowanie wariantowe elementu Y3/8n4 (moduł sterujący zintegrowanego sterowania pracą skrzyni biegów (VGS))
W wyniku nadmiernej temperatury nastąpiło wyłączenie funkcji i przepięcie
Układ sterowania pracą silnika nie zezwala na ingerencję układu sterowania pracą skrzyni biegów w moment obrotowy
Element Y3/8s1 (czujnik wybierania zakresów (VGS)) nie jest zaprogramowany
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego Układ sterowania pracą silnika
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego N15/5 (Elektroniczne dźwigni wybierania biegów (EWM))
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego N47-5 (moduł sterujący ESP, PML i BAS)
Jedna lub kilka informacji z modułu sterującego N80 (moduł osłony kolumny kierownicy) niedostępnych na szynie CAN
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego N93 (moduł sterujący centralnej magistrali ZGW)
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego A1 (zestaw wskaźników)
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego N22 (panel obsługi KLA)
Brak odbioru komunikatów CAN z modułu sterującego N73 (moduł sterujący EZS) względnie N93 (moduł sterujący centralnej magistrali ZGW)
Jeden lub kilka sygnałów przesyłanych przez moduł sterujący Układ sterowania pracą silnika poprzez szynę CAN są nieprawidłowe
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego N15/5 (Elektroniczne dźwigni wybierania biegów (EWM))
Jeden lub kilka sygnałów przesyłanych przez moduł sterujący N47-5 (moduł sterujący ESP, PML i BAS) poprzez szynę CAN są nieprawidłowe
Jeden lub kilka sygnałów przesyłanych przez moduł sterujący A1 (zestaw wskaźników) poprzez szynę CAN są nieprawidłowe
Jeden lub kilka sygnałów przesyłanych przez moduł sterujący N22 (panel obsługi KLA) poprzez szynę CAN są nieprawidłowe
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego N80 (Moduł sterujący MRM)
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego N80 (moduł osłony kolumny kierownicy)
Jeden lub kilka sygnałów przesyłanych przez moduł sterujący N93 (moduł sterujący centralnej magistrali ZGW) poprzez szynę CAN są nieprawidłowe
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego Układ sterowania pracą silnika
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego N80 (Moduł sterujący MRM)
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego N80 (Moduł sterujący MRM)
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego Układ sterowania pracą silnika
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego Układ sterowania pracą silnika
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego Układ sterowania pracą silnika
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego Układ sterowania pracą silnika
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego Układ sterowania pracą silnika
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego Układ sterowania pracą silnika
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego N47-5 (moduł sterujący ESP, PML i BAS)
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego N47-5 (moduł sterujący ESP, PML i BAS)
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego N47-5 (moduł sterujący ESP, PML i BAS)
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego N47-5 (moduł sterujący ESP, PML i BAS)
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego N47-5 (moduł sterujący ESP, PML i BAS)
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego N47-5 (moduł sterujący ESP, PML i BAS)
Brak odbioru informacji CAN z modułu sterującego N15/5 (moduł sterujący elektronicznego modułu dźwigni wybierania biegów)
Jeden lub kilka sygnałów przesyłanych przez moduł sterujący N80 (moduł osłony kolumny kierownicy) poprzez szynę CAN są nieprawidłowe
Jeden lub kilka sygnałów przesyłanych przez moduł sterujący Układ sterowania pracą silnika poprzez szynę CAN są nieprawidłowe
Jeden lub kilka sygnałów przesyłanych przez moduł sterujący N15/5 (Elektroniczne dźwigni wybierania biegów (EWM)) poprzez szynę CAN są nieprawidłowe
Jeden lub kilka sygnałów przesyłanych przez moduł sterujący N93 (moduł sterujący centralnej magistrali ZGW) poprzez szynę CAN są nieprawidłowe
Powrót do strony głównej
Powrót do strony głównej