Moduł sterujący skrzyni biegów zintegrowany z zespołem korpusu zaworu, zdolny do programowania
Przekładnia momentu obrotowego działa w trybie otwartym lub poślizgu TCC przy wszystkich siedmiu prędkościach do przodu
Przełożenia skrzyni biegów osiągnięte dzięki czterem hamulcom wielotarczowym i trzem sprzęgłom wielotarczowym (bez jednostek wolnego koła)
3 zestawy planetarne: 2 proste i 1 Ravigneaux
Rys. 1. Przekrój kompletnej skrzyni biegów 722.9
Zalety
Zwiększony komfort zmiany / przyjemność z jazdy dzięki lepszej kontroli zmian biegów:
Krótszy czas reakcji komputera o 0,1 sekundy
Redukcje skrócone o maksymalnie 0,2 sekundy
Zmniejszanie prędkości wybiegu skrócone o 0,4 - 2,5 sekundy
Czas przyspieszania od 37 do 74 mil / h skrócony o 23 - 28% (w zależności od modelu)
Zużycie paliwa zmniejszone nawet o 4%
Zmniejszony poziom hałasu z powodu niższej prędkości obrotowej silnika na 5., 6. i 7. biegu przy stałej prędkości pojazdu
Elastyczne dostosowanie do pojazdu i silnika
Rys. 2. Skrzynia biegów 722.9. Na zdjęciu bez sprzęgła hydrokinetycznego i z modułem ISM/DSM
Biegi - program zmian (z perspektywy użytkownika)
Podstawowy program zmiany biegów można zmieniać za pomocą przycisku S lub C w module Electronic Shifter Module (ESM). „S” (Sport): start z pierwszego biegu, „C” (Komfort): start z drugiego biegu.
Normalne punkty zmiany biegów. Wcześniejsze przesunięcia w górę, a później w dół.
Bieg wsteczny 1 (-3.416: 1), bieg wsteczny 2 (-2.231: 1).
Jazda rozpocznie się na pierwszym biegu, jeśli zachodzi którakolwiek z poniższych sytuacji: ręcznie wybrany 1. bieg - ¾ do pełnego otwarcia przepustnicy włączany od momentu zatrzymania lub silnik jest zimny (rozgrzewanie katalizatora)
Oprogramowanie Optimal Gear (SOG) znane z poprzednich modeli.
Zmiany biegów i zmiany biegów zależą od aktualnego stylu jazdy i obciążeń.
Blokada zmiany biegów wykonywana przez Electronic Shifter Module (ESM).
Rys. 3. Wybierak biegów
Olej
Rys. 4. Olej przekładniowy ATF 134 FE - opakowanie 1l
Olej przekładniowy jest ważnym płynem roboczym wpływającym na działanie i trwałość przekładni. Oleje przekładniowe Mercedes-Benz zostały specjalnie opracowane i przetestowane do stosowania w pojazdach Mercedes-Benz. Dlatego do stosowania w pojazdach Mercedes-Benz dopuszczone są wyłącznie oleje przekładniowe posiadające Aprobatę MB xxx.xx. Atest MB xxx.xx produktów można rozpoznać po oznaczeniu (np. Atest MB 236.14) na opakowaniu.
Oryginalne oleje Mercedes-Benz to:
- Większa konsystencja tarcia
- Wyższa stabilność termiczna
Pamiętaj, aby uzywać właściwego oleju. W starszych modelach miał on kolor czerwony (MB236.14, ATF 134), w nowszych, zielony (MB236.15, FE-ATF 134).
Zalecamy wyminę oleju co 60.000 km
Wymiana oleju uchroni przed dodatkowymi kosztami naprawy.
Najbardziej typowy objaw zużytego oleju to szarpanie na zimnym silniku i zanikanie tego efektu po rozgrzaniu oleju.
Urlop w dniach 18 - 29 sierpień. Za utrudnienia przepraszamy.
W pilnych sprawach, prosimy o kontakt email: serwis@7gtronic.pl
Rozumiem, nie będę dzwonił :)
Phone
Email
WhatsApp
Znaki firmowe, towarowe i graficzne użyte są w niniejszym serwisie wyłącznie w celach informacyjnych, jako znaki zastrzeżone stanowią wyłączną własność tych firm lub instytucji.
Firma ACME Inc., będąca właścicielem serwisu nie ma nic wspólnego z koncernem Daimler AG, właścicielem znaków handlowych Mercedes, Mercedes-Benz, których znaki i nazwy zostały użyte jedynie w celach informacyjnych.