Wewnątrz modułu ISM (Intelligent Servo Module) znajdują się dwa silniki elektryczne zasilane stałym prądem 12V, z których każdy realizuje ściśle określoną funkcję w systemie.
Główny silniczek elektryczny mechanicznie przesuwa dźwignię, wywołując odpowiedni program P, R, N i D. Proces ten jest nadzorowany przez wbudowane czujniki (AMR), które monitorują precyzję pozycjonowania (kąt jest ustalony do drugiego miejsca po przecinku) i zapewniają niezawodność działania. Ważne jest, aby kalibarcja dla poszczególnych pozycji była aktualna. Z kolei drugi, mniejszy silniczek opowiada za awaryjne uruchomienie pozycji P. Silniczek ten aktyowowany jest przez napięcie na jednym z pinów (środkowym) w momencie powstania awarii i konieczności zablokowania modułu ISM na pozycji P. Silniczek ten przez mechanizm zębatek obraca trzpieniem mimośrodowym, aby ten nacisnął na zapatkę, która uruchomi system sprężynowy odpowiedzialny za awaryjne przemieszczenie dzwignie na pozycję P. W większości przypadków stan ten jest odwacalny, ponieważ system spręzynowy można ponownie napić i ponownie ustawić w pozyucji wyjściowej. Należy mieć na uwadze, że 100-krotne aktywowanie tego systemu, całkowicie blokuje sterownik w pozycji awarii, czyli Emergency P. Nasza firma naprawia ten problem wysyłkowo lub po umowieniu wizyty z modułem lub pojazdem.