Wewnętrzny czujnik prędkości Y3/8n2 rejestruje wewnętrzną prędkość przekładni na kole koronowym przedniego układu pojedynczej przekładni planetarnej skrzyni biegów 7G Tronic (722.9).
Wraz z informacjami z wewnętrznego czujnika prędkości (Y3/8n2) i czujnika prędkości wyjściowej (Y3/8n3), prędkość ta jest przetwarzana jako sygnał wejściowy przez w pełni zintegrowaną jednostkę sterującą (Y3/8n4). Przyczynia się to do skrócenia czasu reakcji podczas pracy zmianowej.
Czujnik prędkości turbiny (Y3/8n1) rejestruje obroty wieńcowego koła zębatego Ravigneaux dla w pełni zintegrowanego sterowania skrzynią biegów.
Do rejestracji prędkości turbiny stosuje się wirnik namagnesowany na stałe (magnes pierścieniowy (1)) oraz czujnik prędkości turbiny (Y3/8n1) składający się z elementów magnetorezystancyjnych. Element magnetorezystancyjny zmienia swoją rezystancję pod wpływem pola magnetycznego. Magnes pierścieniowy (1) jest naklejony na aluminiową płytkę pierścieniową i jest połączony z kołem zębatym wewnętrznym zestawu Ravigneaux.
Zmiany pola magnetycznego następują w wyniku ruchu obrotowego koła o uzębieniu wewnętrznym, w wyniku czego następuje zmiana oporu w elementach magnetorezystywnych. Elektroniczny system analizy przekazuje te informacje do w pełni zintegrowanej jednostki sterującej sterowania przekładnią (Y3/8n4). Dzięki zastosowaniu tego systemu rejestracji prędkości pomiar może odbywać się na większej odległości niż w przypadku czujnika Halla.
Czujnik prędkości wyjściowej (Y3/8n3) rejestruje prędkość wyjściową skrzyni biegów na biegu zapadki postojowej dla w pełni zintegrowanego sterowania skrzynią biegów (4a).
Prędkość wyjściowa transmisji jest rejestrowana za pomocą pierścienia wzbudzającego (3) i czujnika różnicy Halla. Zwiększa to dokładność pomiaru i pewność pomiaru. W czujniku prędkości wyjściowej (Y3/8n3) zintegrowane są 2 generatory Halla i magnes sztabkowy. Zmiany pola magnetycznego następują w wyniku ruchu obrotowego pierścienia wzbudzającego (3).
W rezultacie pomiędzy dwoma elementami Halla generatorów Halla powstaje różnica indukcji, która zmienia swoją polaryzację pod wpływem ruchu obrotowego. Ta zmiana polaryzacji jest przetwarzana na sygnał prędkości obrotowej przez elektroniczny system analizy i oceniana przez w pełni zintegrowaną jednostkę sterującą (Y3/8n4) sterującą przekładnią.
Awaria któregoś z czujników będzie syngnalizowana błędami DTC, np. P0716, P0717, P0718, P2766, P2757, P2768 itd.
W efekcie takiej usterki skrzynia będzie przechodziła w tryb awaryjny, który z kolei objawiac się będzie szarpaniem lub nawet pozostaniem skrzyni na jednym biegu do przodu i jednym biegu do tyłu.