722.9

Główne cechy

  • Całkowice elektronicznie sterowana
  • Komputer kontrolujący całkowicie zintegrowany z płytą sterowania
  • 7 prędkości do przodu i 2 do tyłu
  • 3 komplety planetarne 2 zwykłe i 1 w układzie Ravigneaux

Sprzęgło hydrokinetyczne

Takie same jak w modelu 722.6. Lock-up może być aktywowany na każdym z 7 biegów do przodu. Sprzęgło lock-up wyposażone w sprężynę tłumiącą do redukcji drgań.

Obudowa

Obudowa skrzyni odlewana pod ciśnieniem z magnezu, co zredukowalo wagę o 2.5 kg. Obudowa wymaga aluminiowych śrub. Uszczelki obudowy moga być używane wielokrotnie co wynika z ich budowy (alu). Każda stojąca woda (zwłaszcza słona) spowoduje powolne uszkodzenie uszczelki skrzyni - w przypadku wody słonej już 8 tygodni wystarczy.
Automatyczna Skrzynia Biegów 722.9 Mercedes-Benz
Ryc. 1. Przekrój przez skrzynię 7G Tronic 4Matic (722.9)

Zalety w porównaniu do skrzyni 722.6

  • Krótsza reakcja komputera o 0,1 sekundy
  • Redukcja biegów krótsza o 0,2 sekundy
  • Przyśpieszenie z 60 km/h do 100 km/h zredukowane o 23-25% (zależnie od modelu)
  • Zużycie paliwa zredukowano o 4%
  • Redukcja hałasu poprzez niższe obroty silnika na biegach 4, 5, 6, 7
  • Elastyczne ustawienia adaptacji do silnika i całego samochodu (zależnie od stylu jazdy)

Popularne nazwy skrzyni biegów 722.9 to NAG 2 (Neues Automatische getriebe 2), 7G Tronic, a oznaczenie kodowe skrzyni: W7A 700.

Na poczatku były instalowane w Mercedesach S, E, CL, SL ale nie w wersjach z napędem na 4 koła.

Prekursor technologi Shift by wire - co oznacza zmiane przełożenia poprzeż poruszenie dzwignią zmiany bez połączenia bezpośredniego ze skrzynią - czujnik wysyła sygnał do komputera w skrzyni i on zmiania przełożenie.

Skrzynia 722.9 wyposażona została w przyciski S i C co oznacza:
S - tryb sportowy lub standardowy (ruszanie z 1 biegu, normalna zmiana biegów)
C - comfort (ruszanie z 2 biegu, szybsze wrzucanie wyższego biegu i wolniejsza redukcja).

Co jest ważne skrzynia wystartuje zawsze z 1 w przypadku: zimnego silnika, ustawionego 1 biegu w pozycji manulalnej, obrotów wciśnietych na 3/4 obrotomierza.

Skrzynia Mercedes Benz 722.9 wymaga specjalnie zaprojektowanego oleju ATF 3353 (czerwony) lub ATF 134 (czerwony) lub FE-ATF 134 (niebieski) - w zależności od wersji sterownika.

Zmiana budowy miski spowodowała wzrost zapotrzebowania na olej o 0,2 litra do 9,7 litra na całą skrzynię. Poziom regulowany jest przez otwór przelewowy w misce.

Phone
Email
WhatsApp
Znaki firmowe, towarowe i graficzne użyte są w niniejszym serwisie wyłącznie w celach informacyjnych, jako znaki zastrzeżone stanowią wyłączną własność tych firm lub instytucji. Firma ACME Inc., będąca właścicielem serwisu, nie ma nic wspólnego z koncernem Daimler AG, właścicielem znaków handlowych Mercedes, Mercedes-Benz, których znaki i nazwy zostały użyte jedynie w celach informacyjnych.
Rzetelna Firma ACME Incorporated Bartłomiej Jaskółka